Algú vol escoltar-me! |
3. 3. El lector és sobirà i la seva interpretació depèn de mil atzars, mentre que l'escriptor està sol. El tutor i el tribunal són els primers lectors veritables (no amics...) de la tesi ¡I sovint acaben sent-ne els únics!
a. El doctorand i l'escriptor tenen el poder meravellós, diví i creador de disposar les paraules i -per això- donen el primer cop (que pot valdre per mil).
b. Els tribunals llegeixen (i jutgen!) les tesis en males condicions: a l’avió o el tren, amb presses, enmig d’interrupcions, relegant altres lectures més interessants i d’autors consagrats, sota l'efecte de filies i fòbies... Recorda però que el doctorand disposa les paraules i desplega el logos.
b. Per l'anterior, és important estructurar la tesi de manera que minimitzi el perill de cansament, mala interpretació o abandonament de la lectura. Cal preveure i facil.litar lectures no lineals de la tesi i maneres de recuperar-ne la lectura que no siguin (tornar a) començar des de l'inici.
b. Els tribunals llegeixen (i jutgen!) les tesis en males condicions: a l’avió o el tren, amb presses, enmig d’interrupcions, relegant altres lectures més interessants i d’autors consagrats, sota l'efecte de filies i fòbies... Recorda però que el doctorand disposa les paraules i desplega el logos.
b. Per l'anterior, és important estructurar la tesi de manera que minimitzi el perill de cansament, mala interpretació o abandonament de la lectura. Cal preveure i facil.litar lectures no lineals de la tesi i maneres de recuperar-ne la lectura que no siguin (tornar a) començar des de l'inici.
c. El tribunal d’una tesi és totpoderós i sobirà, potser només pot influir-lo algunes vegades el tutor. Confia en aquest, tem aquell, però sobretot: fes la teva feina!!!!!
d. Evidentement el tutor no pot ser simplement "l'amiguet i confessor" del doctorand, i l'ha d'exigir amb contundència i persistència. Però normalment el tutor és un dels pocs aliats reals del doctorand. I per suposat n'és el més important i imprescindible.
e. Sol perjudicar-se greument a si mateix el doctorand que actua com si el "seu" tutor fos el "seu" principal problema o el de la "seva tesi".
f. Canviar de tutor és la més ràpida i contundent manera de comprovar si aquest era el problema o -en canvi- una possible solució d'una tesi amb problemes. Cal no confondre la causa dels problemes amb les solucions exigents.
g. Encara que al tutor només se li fa veritablement cas, quan tota la resta ha fallat; el doctorand ha de tenir present que -sense ell- "està sol davant el perill". A més, no és encara doctor en la disciplina en qüestió, mentre que sí ho són el tutor i els membres del tribunal que la jutgen.
d. Evidentement el tutor no pot ser simplement "l'amiguet i confessor" del doctorand, i l'ha d'exigir amb contundència i persistència. Però normalment el tutor és un dels pocs aliats reals del doctorand. I per suposat n'és el més important i imprescindible.
e. Sol perjudicar-se greument a si mateix el doctorand que actua com si el "seu" tutor fos el "seu" principal problema o el de la "seva tesi".
f. Canviar de tutor és la més ràpida i contundent manera de comprovar si aquest era el problema o -en canvi- una possible solució d'una tesi amb problemes. Cal no confondre la causa dels problemes amb les solucions exigents.
g. Encara que al tutor només se li fa veritablement cas, quan tota la resta ha fallat; el doctorand ha de tenir present que -sense ell- "està sol davant el perill". A més, no és encara doctor en la disciplina en qüestió, mentre que sí ho són el tutor i els membres del tribunal que la jutgen.
h. Potser el doctorand sap més del tema que ningú del tribunal i -inclús- que el seu tutor. Però ha de fer arribar el seu missatge i l'ha de demostrar al tutor i -molt especialment- al tribunal. Per això precisament hi ha tutor i tribunal!!!
Estructura completa i ordenada del discurs en els posts: INICIAR LA RECERCA: TFG, TFM, DOCTORAT..., DIR LA "TESI DE LA TESI",INSPIRACIÓN Y TRANSPIRACIÓN, ANTICIPAR LA RECEPCIÓN, RESPONDER CON UNA ESTRATEGIA ARGUMENTATIVA, PREVENIR EL PITJOR, FER ARRIBAR EL MISSATGE, LLUITAR AMB EL TEXT, EVITAR ERRORS I GUERRES, SEDUIR AMB PARAULES I ARGUMENTS i HI HA ALTERNATIVA?
Estructura completa y ordenada del discurso en los posts: TESIS SOBRE LAS TESIS, INSPIRACIÓN Y TRANSPIRACIÓN, ANTICIPAR LA RECEPCIÓN, RESPONDER CON UNA ESTRATEGIA ARGUMENTATIVA, PREVENIR LO PEOR, ACTIVAR HABILIDADES… ¡CONTRADICTORIAS!, IMPONER EL MENSAJE, TEXTUALIDAD COMO ARMA, EVITAR ERRORES Y GUERRAS, SEDUCIR CON PALABRAS Y ARGUMENTOS, ¿HAY ALTERNATIVA A LA TESIS? y DEFENSA ORAL DE LA TESIS Y ¡MÁS ALLÁ!
Ver también: INICIAR LA RECERCA: TFG, TFM, DOCTORAT... y 3 MODELOS DE INICIO EN LA INVESTIGACIÓN
No comments:
Post a Comment